Rabu, 9 September 2009

HALUAN BERSAMA MASYARAKAT.

Tanggal 30hb. Ogos 2009, sebuah badan NGO yang dikenali sebagai HALUAN telah mengadakan Kem Solat Berkesan di perkarangan Surau Al-Muhajirin. Aktiviti tersebut sebenarnya adalah hasil usaha dari Biro HELWA (Hal Ehwal Wanita), di bawah pentadbiran induk surau, sebagai salah satu aktiviti di bulan Ramadan ini.

Biro HELWA, Surau Al-Muhajirin yang di terajui oleh Puan Hjh. Normawetie Binti Hj. Mokhtar memang sering menganjurkan pelbagai aktiviti yang berfaedah untuk masyarakat setempat.

Pengisian dalam Kem Solat Berkesan ini adalah lebih menumpukan pada gerak kerja individu serta berjemaah dalam mengerjakan ibadah solat, sama ada dari segi tertib dan bacaan di dalam solat. Para hadirin begitu teruja dan mendapat impak yang jelas dalam bab solat tersebut walaupun ianya adalah ibadah seharian kita. Ceramah tersebut talah disampaikan oleh Ustaz Anuar Bin Daud.

Walaupun pada hari tersebut, hujan rahmat telah membasahi perkarangan surau, namun sambutan dari kalangan penduduk taman ini khasnya kaum ibu adalah amat membanggakan. Tahniah kepada semua yang terlibat.