Rabu, 18 November 2009

SELAMAT BERJUANG.

Salam sejahtera buat semua.


Bila tiba akhir tahun, banyak peristiwa yang telah kita lalui dan akan kita lalui untuk melengkapkan segala tugasan yang mungkin telah kita rancang dari awal tahun sehinggalah akhir tahun ini. Ada yang telah disempurnakan dengan baik dan mungkin juga ada yang gagal. Namun pastikan anda tetap bersyukur dengan apa yang telah anda lalui itu. Semakin kita bersyukur semakin banyak nikmat yang akan ALLAH limpahkan. Mudah-mudahan kita semua di berikan petunjuk yang lebih nyata dan sempurna..TERUSKAN PERJUANGAN ANDA.

Bagi AJK PembinaanSurau sendiri, banyak pengalaman pahit manis yang terpaksa di tempuhi. Walau apa pun rintangannya, kami menyambutnya dengan ikhlas dan menganggap apa yang telah berlaku itu adalah sebagai satu ujian dariNya..mungkin hanya untuk menguji kesabaran setiap insan yang berniat untuk berjuang. Satu perjuangan yang akan kami pastikan kejayaannya hanya dengan izin Allah jua.



PERJUANGAN pelajar-pelajar sekolah rendah yang telah menduduki peperiksaan UPSR telah pun berakhir. Kepada mereka yang telah berjaya mendapat 5A atau 4A, sudah tentu akan merasa bangga dan gembira kerana telah dapat menyelesaikan antara tugasan penting mereka. Tahniah kepada mereka yang berjaya. Bagi yang tidak mencapai sasaran seperti yang di harapkan, anda tidak perlu untuk merasa kecewa, risau dan gundah gulana kerana anda bukan gagal tetapi anda juga telah berjaya menyambut cabaran (peperiksaan) tersebut, kerana ini adalah cubaan pertama anda sebagai pelajar. Tahniah kepada semua kerana telah berani memulakan langkah pertama mengambil sesi peperiksaan utama tersebut yang penuh bermakna buat anda & keluarga. Jadikan segalanya sebagai satu titik tolak untuk mencipta momentum yang lebih hebat sebagai pejuang kejayaan dalam pelajaran. Berjaya atau gagal dalam peperiksaan tidak bermakna anda akan berjaya atau gagal dalam hidup kerana ia adalah sebahagian dari pengisian dalam kehidupan. & yang penting, anda telah BERUSAHA. Teruskan perjuangan anda TANPA KENAL ERTI PUTUS ASA dan ALASAN, untuk menikmati kehidupan sebenarnya..belajar & belajar!


Selamat berjuang di arena peperiksaan kepada semua pelajar yang sedang menambil peperiksaan SPM & STPM. Hadapinya dengan TENANG, SABAR dan YAKIN PADA DIRI SENDIRI. Bermulalah dengan Bismillah serta Selawat dan akhirinya dengan Alhamdulillah. Mohonlah padaNya agar diberikan petunjuk & hidayah agar di berikan kemudahan ketika menjawab.  Buktikan bahawa segala usaha anda selama ini tidak sia-sia dan yang paling penting, anda berani untuk menerima segala kenyataan untuk meneruskan kehidupan seterusnya. Selamat menghadapi peperiksaan tersebut dan semoga berjaya..YAKIN BOLEH!

PERJUANGAN SETIAP INDIVIDU TIDAK AKAN BERAKHIR SELAGI MEREKA MEMPUNYAI IMPIAN. Kepada semua tetamu Allah yang bakal menunaikan ibadah Haji, kami ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat pergi dan selamat kembali. Diiringi dengan doa ta'zim agar segala urusan di permudahkan, selamat sejahtera, sihat walafiat penuh bertenaga dan mendapat ganjaran Haji yang Mabrur hendaknya. Perjuangan anda untuk ke sana, telah di makbulkan oleh Nya. Ya Allah, perkenankanlah segala hajat mereka yang menjadi tetamuMu itu. Berilah mereka segala keampunan, kenikmatan, kemudahan dan ketenangan ketika menjalani ibadah tersebut..Aminn..

Berjuanglah selagi hayat di kandung badan. Impian memerlukan perjuangan, perjuangan memerlukan pengorbanan, pengorbanan memerlukan kesabaran dan kesabaran memerlukan keimanan. Semoga impian anda menjadi nyata dan menikmatinya dengan penuh kesyukuran.

SELAMAT BERJUANG DAN SEMOGA ANDA SEMUA BEROLEH KEJAYAAN.