Jumaat, 6 November 2009

APA RAHSIA DI SEBALIK NO 1,618?

Biasanya kita akan dapat melihat angka 786 di kedai-kedai mamak dan ada juga yang menggantung gambar nombor tersebut di rumah-rumah. Angka tersebut di katakan bermaksud Bismillahirrahmanirrahim dan beserta dengan pelbagai kepercayaan lain yang berkaitan dengan tuah dan nasib. Saya sendiri kurang pasti akan kelebihan nombor tersebut dan selepas di buat semakan, sebenarnya ia adalah bertentangan dengan Akidah, Syariat dan akhlak kita sebagai umat Islam. Perkara ini talah di jelaskan oleh Jawatankuasa Lujnah Fatwa Negeri Johor (07hb November 2007). Untuk mengetahui lebih lanjut, anda boleh semak di laman sesawang berikut:
http://www.e.fatwa.gov.my/mufti/fatwa_search_result.asp?keyID=1373

Tapi bagaimana pula dengan nombor atau angka 1,618 ini? Angka ini sebenarnya lebih menjurus kepada pembuktian akan kebesaran Allah S.W.T. Ia adalah satu kiraan matematik yang mudah dan terdapat di setiap TUBUH BADAN kita. Apa yang lebih menakjubkan, angka tersebut juga terdapat pada BANGUNAN KAABAH!!. Ingin saya jelaskan, bahawa angka tersebut bukan dalam bentuk tulisan, ukiran atau objek tetapi dalam bentuk kiraan sahaja.

Untuk lebih jelas, sila hayati video klip ini. Semoga kita dapat muhasabah diri dan melihat keagungan serta kebesaran Allah dengan penuh keinsafan. Lihatlah betapa perfect (sempurna) setiap kejadian yang telah Allah ciptakan termasuk diri kita ini. Allahuakhbar..sesungguhnya hanya Allah yang Maha Besar..

Selamat menonton.