Khamis, 10 September 2009

BUKTI DOKUMENT SOKONGAN.

Hari ini ada masa sikit untuk melihat blog surau ni. Kali ini saya nak bercerita pasal BUKTI. Untuk memastikan bahawa kami bukanlah meminta derma, dana, sumbangan atau bantuan untuk surau ini sesuka hati, jadi di sini saya sertakan salinan dokument-dokument yang berkaitan untuk rujukan semua. Kalau tak cukup juga, bolehlah terus merujuk pada Jabatan Agama Islam Johor dengan memberi no fail kami JB 3/2009, atas nama Pengerusi, En Amat Sapar Bin Salleh (511102-025911) bagi pihak Surau Al-Muhajirin, Taman Bukit Jaya, Ulu Tiram, Johor.

Kami tidak mahu menuduh sesiapa pun kerana tidak mempercayai kami tapi kenyataannya, itulah cubaan dan dugaan yang kami kena tempuhi sehingga kini. Macam-macam tohmahan dan cacian yang terpaksa kami "telan" je, demi untuk memastikan pembinaan surau baru ini berjalan dengan lancar. Jika ada kesempatan, nanti saya akan masukkan cerita sensasi tersebut..haha.

Kalau anda ada pendapat dalam situasi begini, bolehlah menyuarakan pendapat anda itu di ruangan forum Jom Bincang-Bincang di dalam blog ini. Mungkin anda ada pendapat yang bernas atau power untuk kami jadikan panduan selepas ini. Jadi, tak la asyek kena tembak je..

Ya Allah, berilah kami semua kekutan minda dan fizikal, rohani dan jasmani, untuk kami sempurnakan segala tugasan ini.. Doa dari anda memang amat kami perlukan...doakanlah kami berjaya mendirikan sebuah surau baru selewat-lewatnya pertengahan tahun hadapan. DOA ANDA ITU JUGA MERUPAKAN SUMBANGAN IKHLAS yang amat bermakna bagi kami semua...terima kasih.

(Sila klik pada gambar untuk pandangan yang lebih jelas)

 
Ini surat kepada Jabatan Agama Johor, untuk memohon kebenaran bagi menjalankan akiviti memungut sumbangan / derma, yang saya tandatangani. 
 
Ini pula surat jawapan dari Jabatan Agama Johor yang membenarkan aktiviti tersebut (Ruj: JB 3/2009), bermula dari 16/03/2009 sehingga 17/03/2010.. Selepas tamat tempuh, kena mohon semula..
Surat pengesahan tapak yang telah diwakafkan untuk surau tersebut, dikeluarkan oleh Pejabat Pengarah Tanah dan Galian, Johor.