Sabtu, 31 Oktober 2009

HARI INI DALAM SEJARAH - MARHABAN RAYA 09.

Alhamdulillah, satu lagi cacatan sejarah tercipta di dalam linkungan kariah Bukit Jaya. 17hb. Oktober 2009 (29 Syawal 1430), hari Sabtu selepas solat Isyak, Surau Al-Muhajirin telah berjaya menganjurkan MAJLIS SAMBUTAN HARI RAYA AIDIL FITRI & MARHABAN PERDANA 2009. Majlis tersebut telah dapat di sempurnakan dalam suasana yang penuh keceriaan dan kesyukuran.

Majlis telah dimulakan dengan ucapan selamat datang penuh ta'zim oleh pengerusi Surau Al-Muhajirin, En.Wan Shamsul Bahari. Disusuli dengan bacaan doa mohon keberkatanNya oleh Imam Muda Jeffry Al-Hafiz dengan disambut oleh alunan Selawat berirama (alunan kompang) ke atas Baginda Rasullah S.A.W.

Acara kemuncak adalah Marhaban beramai-ramai secara terbuka oleh semua penduduk Taman Bukit Jaya yang hadir, dimana sebelumnya telah dimulakan dengan bacaan berzanji oleh Imam Muda. Sambutan yang menggalakkan dari penduduk adalah amat membanggakan. Jamuan makan sebagai penutup tirai majlis turut di serikan dengan percikan bunga api bagi memeriahkan lagi suasana. Tidak ketinggalan juga 2 ekor kambing panggang yang menjadi tarikan dan permintaan hangat.

Segala puji bagi Allah yang telah memberi segala nikmatNya. Terima kasih kepada semua dermawan yang telah menyumbang dalam bentuk wang ringgit dan barangan. Terima kasih kepada semua AJK yang telah bertungkus lumus menyempurnakan majlis. Terima kasih kepada penduduk Taman Bukit Jaya yang sanggup mengorbankan masa dan tenaga, untuk satu majlis yang telah mengeratkan lagi silaturrahim antara kita.

Kepada mereka yang ingin menyimpan koleksi VCD aktiviti tersebut, bolehlah hubungi saya untuk tempahan. Kos RM10.00 sebagai sumbangan (Jualan Amal), akan di masukkan terus ke dalam dana Tabung Pembinaan Surau Baru.

Klip video ini adalah sedutan (sebahagian) dari VCD versi penuh. Harap maklum dan selamat menonton.